Salgsbetingelser
HOS VOMA FÅR DU:
- Garanti for sikker betaling gjennom Klarna.
- Fast frakt på kr. 99 på bestilliger opptil kr. 1500
- Fri frakt på bestillinger over kr. 1500
- Mulighet for valgfritt leveringssted.
- Rask levering av varer - alle varer sendes senest tre virkedager etter utført kjøp.
- 14 dagers full returrett.
- Raskt svar på telefon og e-post.
Alle kjøp hos www.voma.no er regulert av de nedenstående salgsbetingelser basert på Forbrukerrådets retningslinjer for forbrukerkjøp av varer over Internett.
PRISER:
Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto m.m. Det er ingen skjulte kostnader ved handel hos oss.
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms på 25 % dersom ikke annet er angitt. Voma tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
BETALING:
Voma bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Med denne betalingsløsningen kan du som kunde betale med Klarna Faktura, Klarna Delbetaling eller med kort (Visa og Mastercard). Standard betalingsmetode er Klarna Faktura, men du kan enkelt bytte betalingsmetode etter at du har trykket ”Kjøp”. Ved Klarna Faktura så vil du motta faktura på e-post når varen sendes fra vårt lager. Standard betalingsfrist er 14 dager.
LEVERING:
Vi ønsker å ha så rask levering som mulig. Voma bruker Bring/Posten Norge sine frakttjenester og ønsker å sende varene til deg så fort vi bare kan. Aller helst samme dag som bestillingen er gjort, men mest sannsynlig sender vi varene påfølgende dag og aller senest 3 virkedager etter bestilling.
For varer sendt med Bring/Posten tar vi fast fraktpris på kr 99,- over hele Norge. Vi endrer manuelt frakten der det er aktuelt (f.eks. ved sending til utlandet).
Varer som er forhåndsbestillt vil sendes så snart varen er på lager. Dersom du velger å legge til flere varer på samme ordre som den forhåndsbestilte varen så vil alle varene sendes samlet når den forhåndsbestillte varen er på lager. Dersom du ønsker tilgjengelige varer sendt før så må en separat bestilling gjøres.
Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss, og da vil kjøper bli belastet med et gebyr på opptil 200 kr. Dersom Voma må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale ny fraktkostnad.
Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som brev eller postpakke og hentes på ditt lokale postkontor. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering.
I tillegg til å få levert varene via Bring/Posten, så kan du også velge å hente varene dine direkte på vårt lager i Stryn. Adressen er Faleidsvegen 18, 6783 Stryn. Ta kontakt på post@voma.no eller send sms til tlf.nr. 926 42 009 for å avtale tidspunkt for henting.
Vi er behjelpelig med å sende til utlandet bare send oss en mail: post@voma.no
RISIKO FOR VAREN:
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
REKLAMASJON:
Dersom varen er skadet / foreligger en mangel ved levering, skal dette meldes til oss snarest, og helst på ankomstdagen, via e-post. Det er viktig at du gir oss en utfyllende beskrivelse av eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen har blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss, slik at vi kan finne en løsning. Send bilder av varen og emballasjen til post@voma.no sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, i tilfelle våre leverandører ønsker varen i retur.
Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).
Vi gjør oppmerksom på at varen kan bli sendt uten orginalemballasje da vi åpner alle varer for å sjekke at det ikke er skade på de. Varen kan da bli pakket i en annen emballasje.
ANGRERETT:
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Ved bytte av sengetøy er det viktig at forseglingen ikke er brutt.
Gi oss gjerne beskjed via e-post om at du ønsker å benytte deg av angreretten, slik at vi vet at en retur er på vei. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav. Fyll ut angrerettskjemaet og legg det ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller kjøper (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
TAUSHETSPLIKT:
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.